Alla inlägg den 11 november 2013

Av Jennie Written Things - 11 november 2013 14:12


ohan har åkt iväg till jobbet och tog solen med sig när han for. Skön sovmorgon och sedan ut och promenera i det underbara vädret, båda iklädda svarta träningsbyxor, grå huvtröja, svarta jackor och limegröna skor. Vi såg ut som den manliga respektiva kvinnliga motsatsen av oss själva, alltså. Ehm... ibland klickar vi lite för mycket (och nej, jag såg inte vad han tog på sig när jag grävde fram mina yoga pants och den grå huvtröjan) men det är bara roligt hur lika vi faktiskt är. Bägge två fick sedan skavsår på vänster fot, kom hem och insåg att skavsåren blöder! Så det blev köttförsbiffar och PMS i soffan sen efteråt som återhämtning. 


På tal om PMS så har jag världens mest knasiga vecka just nu. Jag har aldrig haft några besvär med spiralen, har  till exempel inte haft mens sen januari (!) innan jag stoppade in den och det är ju skönt att slippa bry sig om den saken. Men som alltid börjar man noja när PMS:en sätter in med ont i brösten och molvärk och gud vet vad, googlar upp alla som blivit gravida trots spiral (det värsta scenariot först såklart) och tänker att det var ju roligt att veta att man ska få en junibebis.


Nu ska jag gå och äta lite mer satsumas och dricka lite mer te och hoppas att det snart går över för jag kastade ut ett äpple genom fönstret och en såsförpackning på golvet i min tillfälliga ilska över att köttfärsbiffarna delade på sig och sen såg jag på Johan med svarta ögon och gastade KAN DU HJÄLPA MIG ATT DISKA DÅÅÅÅ fastän han har diskat tre gånger på lika många dagar och att jag har tre diskningar att ta ikapp nu innan det egentligen är hans tur igen. Äpplet är numera äppelmos utanför på gångvägen och såsförpackningen är under stolarna någonstans och disken då? Ja det ligger ett par tallrikar med tillhörande glas och bestick i köket men jag tänker skita i dem ett tag för jag orkar verkligen inte och sen mår jag illa av lukten av mat för att jag ska ju få en junibebis.


Fast sen lutar man sig tillbaka och tänker att man ändå har det rätt bra här i sin tillvaro med en dundersnygg, härlig sambo och lägenhet och att man är lycklig över tvåsamheten och glad att det bara är PMS det handlar om till följd av en spiral med massvis av hormoner och inte en faktisk junibebis - även om bebisar i sig är rätt söta.


 

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards