Alla inlägg den 7 november 2013

Av Jennie Written Things - 7 november 2013 10:36


D å var man hemma igen i Täby under täcket i soffan (filtarna är hårda och stickiga). Tänkte ta mig en promenad in till själva stan, jag är som sugen på att färga håret fast jag vet att min ekonomi är begränsad... men utväxt är inte fint och jag har alltid trivats bättre i mörkt hår än i ljust, trots att jag länge velat prova guldblont hår - vilket jag inte lyckats åstadkomma än idag utan professionell frisörshjälp... och det har en arbetslös Stroppholmare INTE råd med! Så vi får se vad det blir, om jag hittar någonting vill säga. Annars känns det rätt konstigt att vara tillbaka, flera "tack men nej tack"-autosvar har landat i min inbox under tiden jag var borta så det är lika dött som alltid på jobbfronten. Pinsamt! 


Äh vi får se, helt enkelt. Just nu känner jag mig väldigt sugen på att flytta någon annanstans, till en mindre stad som vi kan upptäcka tillsammans och som inte är så skrämmande stor som Stockholm. Det känns nästan som att jag gjort mitt här efter sju månader. Jag har provat att bo här och det var sådär, det man tjänade in i erfarenheter har stärkt mig något så otroligt. Men vi får se. Johan har ju ett jobb här och jag tänker inte vara den som tar ifrån honom det. Ett jobb är ett jobb vad än för jobb det är.


   




Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards