Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Otränade bilder - time for a change!

Av Jennie Written Things - 4 september 2013 16:22


Varmt och gossigt idag, 37 grader i solen och efter en kortare PW för att jag är lite disoriented i området satte jag mig på en bänk i lekparken och lapade sol i över en timme, svettig och lurkig och så klart kom det en pappa med en liten bebis som genast fick sikte på mig och började le allt vad hon hade (barnet alltså) och skratta och ha sig och ville gunga i gungan närmast mig... och det luktade nyklippt gräs och rosor, så härligt. 

Jag har så fruktansvärt träningsvärk sen igår. Alltså jag kommer inte ens ihåg sist jag var så här jäkla öm. Armarna och axlarna och nacken gör sååå ont haha. Gymmade igår i en timme, körde igenom hela kroppen "litegrann" (ehm ungefär 80 % av maxorken) och promenerade sedan hem. Gaaaalet vad ont det nu gör. Orkar knappt lyfta telefonen ens en gång, men det är skönt, äntligen har vi börjat komma igång igen.


Och jag ska nå min drömkropp. Motivationen är på topp, energin också, orken, den kommer. Jag har inspiration från mästarna på min Instagram, folk som hänger med mig och min resa och ett utformat träningspass och kostplan som jag nu ska följa i åtta veckor framöver. Det ska inte gå fel den här gången. Jag ska inte bli sjuk och inte kunna träna, inte opereras så att jag måste hålla mig i stillhet i två månader och jag ska inte ha några som helst undanflykter för att inte träna när gymmet ligger 300 meter bort, går jag femtio meter utanför dörren ser jag SATS-skylten så... Inte en chans att jag ska misslyckas nu.

Det här är förebilder efter nästan tre månader utan styrketräning. Jag har pufsat till mig lite hehe och förlorat formen jag hade då, men det motiverar bara mig att kämpa ännu mer... för jag SKA nå dit, jag ska, jag svär på det. Jag är igång, big time. Jag måste tro på mig själv. Fuck Lagom - nu siktar jag mot högre mål!!!

 


  

Taggar: #träning #hälsa #aldrigvila #trainlikeagirl #fucklagom #kostplan #kostråd #sats #gym #motivation #inspiration #förändring #hälsosam #livsstil #lchf #före #efter #träningsvärk #sol #stockholm #värme 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards