Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Jennie Written Things - 28 juli 2013 11:03


Inspiration under kategorin #jenniesdrömhus. Helt underbart vackert :) Mitt mellan Gävle och Uppsala. Sååå min stil. Jag äääälskar detta! Följer möblerna med på köpet? Please?


 


 

    

 

Taggar: #inspiration #hus #villa #drömhus #sol #sommar #krämfärgat #kök #20tal #chabbychic #romantiskt

Av Jennie Written Things - 28 juli 2013 09:33

Hej!

Som någon kanske märkt så har jag tagit bort kontakten mellan Facebook och min blogg. Dels för att jag inte bryr mig om hur många besökare jag får - min blogg är inget skyltfönster utan ett sätt att för mig bearbeta dagen som varit i form av skrift. Jag får ibland höra på konstiga omvägar om någonting de läst i min blogg, att jag skriver helt sjuka saker folk blir upprörda över. Förlåt men då måste det vara så. Jag har yttrandefrihet och nämner sällan namn på personer eller platser som berörs av mina texter och jag håller ingenting inom mig. Mitt allra innersta möjligtvis, men jag måste få skriva av mig, måste få ventilera... om det är någon som inte tål att höra mina åsikter kan ni sluta läsa eller prata om det bakom min rygg även om skitsnack alltid lär förekomma :)


Om jag hädanefter skriver för ingen annan än mig själv gör det inte mig något. Jag kan gärna göra mina inlägg hemliga, lösenordsskydda dem, men då kan jag ju lika gärna skriva dagbok istället och det är inte riktigt meningen med en offentlig blogg. Men jag tänker inte ändra mig för någon, inte skriva falska saker som jag inte helhjärtat tror på, inte föra osanning eller överdriva. Jag önskar ibland att jag kunde spela någon annan, men det kan jag inte, det har aldrig gått och jag klarar inte av det. Det här är jag, mig, Jennie, som ibland kanske skriver konstigt, fel, ålderdomligt, ostrukturerat, sorgligt, glatt eller lesset, men det är mina åsikter som jag står för.


Jag trivdes inte på jobbet till en början. Det är ett faktum. Förändringen var så stor. Nu trivs jag. Det är också ett faktum. Det är sant. Nu går det bra att jobba. Och den som säger annat vet inte, kan inte föreställa sig hur det kändes att som lantlolla komma in i en storstad och göra samma sak som hemma. Det går inte, det kan man inte, det är så skilda världar så det går inte att förklara. Skrivandet blev en slags terapi för mig att bearbeta alla intryck och det har nu stärkt mig, fått mig att bli starkare, bättre, tålmodigare, i mitt jobb och i att bo här. Det går faktiskt det med, även om jag så klart saknar Kalix väldigt mycket. Jag saknar ett Hem, vårt hem, som finns där hemma. Men det betyder inte att vi inte kan hitta oss ett hem här med. Jag och min fina :) och jobba kvar på ett företag vi uppenbarligen tycker mycket om när vi befunnit oss här i två + sju år. :)


 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards