Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Jennie Written Things - 23 juli 2013 21:18

Hej!

Jobb fram till 22:00. Börjar redan bli mörkt ute. Blä. Jag vill ha värme. Massa sol, 25 grader, lite lite vind och fågelkvitter, kluckande vågor och en bra bok i en solstol. Inte mörker, kyla, snö, regn, kallt, nordanvindar, gara-il och långärmade tröjor mitt i sommaren. Typ Grekland all over again. Eller nåt sånt med liknande värme. Jag vill bli brun, ligga vid stranden, vara ute och veta att solen skiner och att det är VARMT. Men... jag är ju ledig torsdag och då har de lovat 27 grader och sol. Gissa vars jag ska ligga hela dagen? I solstolen eller på en filt på ängen - det är poängen - och bara se på medan molnen flyger förbi. Snälla vädergudar börja inte gråta massa regn för jag orkar inte med det...


Det känns som att min hjärna har gått i baklås. Jag kollar på radhus på Hemnet. Jag sitter på ett jobb jag vet att jag måste ha för att tjäna pengar, jag drömmer om så många ställen jag vill besöka, tittar på fina ringar och tänker mitt i allt det på hur underbart det är att ha Johan att komma hem till. På lördag är det vår tvåårsdag och jag är fortfarande sådär hopplöst nykär så det sprutar rosa fluff ur öronen vid blotta åsynen av honom. Det känns så himla bra :) just nu är ett eget Hem det som står högst upp på önskelistan. Ett hem vi kan kalla vårt, som vi kan inreda bäst vi vill och göra det till vårt Hem. Home is where your heart is, som min favoritkarl Max Payne en gång sade med mörk, raspig röst och i bakgrunden hördes strilande regn mot en fönsterruta. Mitt hjärta är med Johan, och ett hus som är bara vårt där vi kan trivas, växa och gro utan att bekymra oss för framtiden, bara vara... bara bo... det hade varit så underbart :)


 







Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards