Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Jennie Written Things - 18 juli 2013 19:56

Hej! 

Klockan 13:15 idag stämplade jag ut för tre och en halv dags ledighet, eller det hinner bli nästan fyra då jag inte börjar förrän 11:30 på måndag. Wihooo :) Sååå skönt, vi lade oss ute på en filt på ängen när vi slutade i den gassande solen och sov (svettades) en timme, sen blev jag knäpp. Pulsen var skyhög och jag var helt blöt i svett, kändes som att jag skulle svimma och huvudet var tungt av för lite sömn. Lade mig i skuggan och återhämtade mig innan vi gick in igen och solen försvann bakom grå moln. Fytusan vad varmt idag alltså! !


Jag åt en onyttig "nytto"smacka idag från cafeterian inne i terminalen. De har svindyr mat, fika och bröd som inte ens är gott, men jag var tvungen för jag hade redan ätit upp min lunch. Cognacsmedwurst och ost, paprika, gurka och sallad mellan två fullkornsskivor för 49 kronor och en mage som svällde upp, lät och höll på, såg gravid ut och less som fan på att magen reagerade så. Efter det tänkte jag, aldrig mer att en vitt mjöl-smörgås kommer in i min mun. Varför ska jag hålla på att äta det när varken kroppen eller magen mår bra av det? Bara massa onödigt insulin, uppsvälld mage och illamående. Nä fy, nu tänker jag hålla fast vid LCHF och det lägre kolhydratsinnehållet. LCHF for life, liksom. Bokstavligt talat. 


Visade jag förresten slutresultatet av min och Johans spontana photoshoot med min syster här om veckan när de var på besök? Jag blir helt kollrig bara jag tittar på bilderna, jag är så oerhört kär så jag får nypa mig i armen varje gång jag tänker att det verkligen är sant :) Till och med när han springer runt i kallingar och sjunger och rimmar så dåligt att jag tjuter av skratt och han sedan predikar om vad jag gör av mina saker eller skojar och flamsar som nu, min älskade fina fina ;) 


 
Och imorgon kommer mamsen!!! Wihooo som jag längtar :) 



Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards