Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Jennie Written Things - 15 juli 2013 18:03

Hej! 

Jag känner mig så glad nu. Det känns så bra i kroppen. Jag saknar Kalix, lägenheten, min släkt och mina vänner så jag blir tokig emellanåt, saknar att fara ut till stugan och bada, äta gott, umgås, saknar att ge sig ut till Bjumis för att bada, sola, Frevis, bada, sola... men egentligen, när jag tänker efter - så är det bara det. Det finns ingenting att satsa på i Kalix, inga jobb, inga befodringar, ingen skola, ingenting annat än just det, släkten, familjen och alla barndomsminnen och vanliga minnen, minnen som borde smärta men som nu inte längre gör så ont.


Jag vet att vi kommer hem en dag. Vi kommer landa hemma någongång, bara inte just nu. Nu väntar världen. Jag kom inte in på skolan, inte ens i närheten, fastän jag trodde jag skulle göra det och blev besviken för att jag inte fick chansen att gå det programmet nu i år. Men å andra sidan - nu är vi fria att göra vad vi vill. Att jobba, att se oss omkring, att flytta, att resa... och det bästa av allt är att vi får göra det tillsammans, att planera det tillsammans, steg för steg. Jag gör det med honom. Och bara tanken på att han snart kommer hem från jobbet ger mig spritter i benen och fjärilar i magen, fortfarande, efter två år :) iiih. 


  

Taggar: #tankar #funderingar #lycka #kärlek #bal #kalix #stockholm #hem #hemlängtan #resa #resor #flyga #familj #släkt #vänner #sommar #bada #sola

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards