Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Jennie Written Things - 13 juli 2013 22:02

Hej!

Jag vill berätta om min dag, hur fantastiskt mysigt den började, Johans värme, hans leende och godmorgon och vårt smågnabb och arga blickar, långa, djupa omfamningar och höga skratt innan jobbet.

Jag vill berätta om jobbet, om min fina vän Sara som gjorde mig så glad på det där nära-vän sättet, min fina nya vän som det känns som att jag känt längre än bara två månader, som jag jobbade samtidigt med för en gångs skull och hade deep talk med på tunnelbanan.

Jag vill berätta om hur bra min mage mått idag, hur lugn jag känt mig idag, glad, harmonisk, kär, hur solen har lyst och hur glad jag blev över Johans alla meddelanden, att höra hans glädje över vädret och sin ledighet och hur han njöt, vår diskussion, drömmar om Rom, att resa någonstans, Australien, att ligga bredvid varandra på samma röda filt och känna värmen från den, honom och solen.

Jag vill berätta allt det för idag är en bra dag, en lugn dag. Den mest välmående dagen hittills. Jag har filat lite på en kokbok, recept till den, en diabetikers strävan efter att må bra eller kanske kokboken med recept för ett stabilt blodsocker, eller kanske inte alls och istället fokusera på mina redan skrivna böcker, att få dem klara, färdiga, sålda.

I alla fall. Nu är klockan snart tio en lördagskväll och jag jobbar tidigt imorgon också. Men jag njuter, just nu, av lugnet, av tornseglarnas skrin och bilarna långt där borta. Jag är lycklig nu. Såhär. Jag är lycklig för jag vet hur depression stavas, känns, låter, upplevs. Jag är lycklig för att det äntligen känns bra alltsammans. Jag vet inte vad som händer sen. Jag vet bara att jag mår bra, att jag snart får sällskap av min underbara sambo. Han må vara mumsig för resten av mina jobbkompisar, men det är jag som får mumsa. Just nu är det jag, jag som får ta del av hans värme, inre dom yttre, jag som får somna lycklig på hans arm. Just nu känns det bra. Allt känns bra. Tryggt.

Det vill jag berätta. Men jag orkar inte just nu, för jag vill bara njuta av den här känslan så länge det går. Jag ska krypa ner under täcket med 6.0 i fantastiskt blodsocker efter två månader med knagglig mage och ältande och gråtanfall. Just idag är jag stark. Just nu är jag stark. Jag kan och jag vågar. Jag vågade kasta mig ut. Och vet ni vad? Linan höll.



Taggar: #kärlek #love #underbar #dag #funderingar #tankar #inspiration #våga #kämpa

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards